luvcatz

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av luvcatz - 27 augusti 2013 20:10

Hmmmmmmmm..... sååååååå vackert det var i Dalarna. Min förstfödde kommer att ha ett underbart år på den skolan. Vi åkte hemifrån vid nio på morronen, fullpackad bil och spända av förväntan. Stannade till i Borlänge för att äta på en pizzeria hjärtat ville stanna till på. Käkade lunch och var lagom uppe till halv två. Söndagen var en sån underbar dag, inte ett moln så långt ögat kunde nå.


Landskapet påminde mig om mitt Finland, mycket skog, kuperat landskap, motortrafikleder, vägkameror, tur jag inte blev fotad hehe....

Svängde av efter Clas Ohlson komplexen, eller var det innan? Nä, men iaf, det var en rejäl backe som ledde upp till Sätergläntan och vad vackert det låg, så vackert beläget att man tappade andan.Där gick det får och betade, man såg dalälven och bergen mellan träden. Stugorna eleverna får bo i hade mysiga rum med öppna spisar, gamla fönster infattade med bly eller spröjsade. Stora röd ska min förstfödde bo i, han blir granne med stora och lilla grå, hehe, ja det var liksom idyllen, Vi fick en rundvandring av rektorn på skolan...... Skulle inte ha något emot att bo där själv. Fast jag e ju inte så händig...


Hans fina flickvän hade blandade känslor när vi åkte hem, jag förstår hur konstigt det känns- saknar honom redan men e så innerligt glad för att han e så glad och har hamnat i sitt rätta element. Vi har ju tränat på att han bor borta, så jag ska nog fixa det här. På ditvägen satt jag vi o sjöng i bilen, skrålade med i Dalarnas radio vinyl, hade en mysig roadtrip. På hemvägen var det mer dämpat kan jag ju säga. Vi mötte en bil som hade kommit över i vår körfil..... tur att ingen olycka skedde. Vi såg en älg korsa vägen just när bilen framför mig hade axxat för en omkörning, han fick tvärbromsa framför mig, vi hade en jäkla tur att det inte smällde.... Lycka till med allt, baby    Bjuder på en oldie, till dig min son.....//fridens




Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards