luvcatz

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av luvcatz - 22 augusti 2013 17:44

Vilket härligt väder ute, solen skiner och värmen har kommit tillbaka. Har suttit i ett konferensrum hela dagen så det var gott att sträcka på sig i solen när det äntligen blev hemgång.

Ojojoj, livet på jobbet e inte så tokigt alla gånger :)Istället för ordinarie fredagsfrukost, som inte kommit igång efter semestrarna, så har kollegan beställt in varsin macka från brukets matsal. Givetvis till självkostnadspris, vi e ju kostnadsmedvetna inköpare. Men den mejlkonversationen ang inköp av macka - inköparhumor.... inget jag kan återge, men att man får skratta en sen eftermiddag på jobbet o ett gott skratt förlänger ju livet. Och --- tanaaa imorrn blirre räkmacka.    

Har fått ett nytt erbjudande om jobb, spännande, fortsättning följer....


Glider inte runt på räkmacka precis men men, vem gör väl det? Det är bara att streta vidare i vardagen. Det är ju så upp o ner, jag blir så trött - försöker stänga av o träna mindfullness, ältar aldrig och har en optimistisk syn på tillvaron. Jag  bejakar de negativa känslorna som dyker upp. Jag har en bra verktygslåda, - nu när jag läst på och övat mig, så jag är på rätt väg, i min jakt på Lyckan, Kärleken och Meningen med livet efter 40 :). Fast det e oxå titeln på en bok - Eat, pray, love som jag sträckläste förra sommaren, som även kommit ut som film, men filmen var ingen höjdare...... Sen ska vi inte underskatta min finska SISU. Den gör att man härdas av motgångar och lär sig hantera nuet ;)




"Whether you want to learn new techniques for coping with stress in the workplace or at home, manage anxiety or depression or improve your concentration, energy levels and enjoyment of life, Mindfulness is a valuable tool. In fact, mindfulness meditation can have such a positive impact on our mental and physical well-being that many GPs say that all people could benefit from learning the techniques."

källa: http://www.mentalhealth.org.uk/help-information/mental-health-a-z/M/mindfulness/

 

Imorron ska Lady på service, det är så smidigt, det lyser till en text som säger service in 12 days or XX km..... Då ringer jag verkstan o bokar tid, lämnar in Lady på morronen och hämtar efter jobbet, men jag har ju som vanligt telefonmöte den tiden så min förstfödde får hämta henne innan de stänger. Vore ju dumt att glömma Lady eftersom vi ska upp till Dalarna i helgen!

Hjärtat börjar plugg imorron... Skolstart en fredag........ Det är höstvarning........

Måste boka in veterinärtid till min magra kisse oxå.... Fast han ser ut att må bra så ska vi äntligen ta en hälsokoll.

 

Nä, räkmackan kommer jag att njuta av för det lär inte bli alltför fett denna månad, det kostar att ligga på topp//fridens

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards