luvcatz

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av luvcatz - 4 augusti 2013 18:54

Guuuud, vilken kort men intensiv semester, imorron börjar jobbet igen :) Helt ok, har totalt kopplat av i tre veckor så nu ska det bli spännande att se uppstarten av vårt nya system som jag jobbat så hårt med i projektet.


Ringde och grattade min käre far i fredags, de har det fint i Finland.

Mina tomatplantor har gett tomater, på balkongen :) Lycka, vardagslyx kallar jag det.


Har dansat, dansat, dansat, faen vad najs, - Wake me upp when it´s all over, when I´m wiser and I´m older. All this time I was finding myself - And I didn´t know I was lost   


Underbart väder har vi haft denna sommar, har solat och badat, tagit vara på varje dag som erbjudit helt olika crazy upptåg. Jäklars vad jag har samlat energi och fått ny ork inför hösten, mött nya coh gamla vännor.....I helgen hade vi festdagar i vår fina stad. Det och tropisk värme har ett härligt inflytande på spontanitet hos människor tror jag. Var ute två dagar i rad och bara njöt av vimlet och av goda drinkar. Fredagsnatten var helt tropisk, jag och kusin vitamin var ute till tre. Igår var jag ute med hjärtat och väninnan, sen blev det dansgolvet, - meeh helt plötsligt lyfter någon upp mig och snurrar mig som en tok, hahaha, jag doog, jag e inte sådär jätteliten o nätt så han måste ha varit starkaste karln i stan. Vi skratta så tårarna rann, tjejerna och jag när jag tillslut blev nedsläppt på golvet igen och vi blev tvungna att gå ut och kippa efter andan. Sen går vi in igen och ska fortsätta dansen, då gör han det igen ;) Jo, jag dansade med honom sen en stund och det visade sig att han var en gäst från Ludvika och där gjorde man så, - hehe kul grej. Ja det var ju inte den enda tokroligheten som hände, blev uppraggad av någon som var ute efter skådisar till "naturfilmer"?? haha, han kom från hufvudstaden och var bara i vår stad för att hitta tjejor till sitt skapande, ASG, han var helt seriös och ville att vi googlade fram hans hemsida för att se hans företags hemsida, jo min vän o jag tackade vänligt men bestämt nej, hahaa, avslutade natten igen efter tre och såg in i ett par vackra ögon, det  var en märlig kväll helt enkelt. Det var iaf ett helt fantastiskt slut på min semester, något att se tillbaka till när höstmörkret kommer.


Idag flyttade även en student hem till oss. Hon e från Down Under och hon och hjärtat kom överens från första stund, de verkligen förstod varandra när de talade om smaken på färsk frukt, äckliga spindlar och gemensamma "tonårs uttryck" hehe, det här kommer att gå bra. Tjejorna får sköta mat och disk i veckan när jag jobbar så ser jag till att det finns allt hemma - good deal, eeeyyy :)


Ikväll kommer min förstfödde och lämnar åter bilen som han lånat hela veckan, ska ju ta mig till jobbet igen. Han har lånat lägenhet och flyttat ut en stund för att bo med grabbar i kollektiv. Bra övning inför hösten, då han ska bo och sköta sig själv på skolan. Vilka härliga grabbar, de är kanonduktiga och reder sig hur väl som helst. Artiga och skötsamma, man kan bara känna glädje för deras känsla av att vara oberoende och få sköta sitt eget. Fina pojkar, jag har fostrat min son till en egen individ och nu är det helt klart att släppa taget och låta han flyga lite. Om man aldrig får chansen att flyga eller krasha så lär man sig inget, tänker jag.....

 

Jaa, näe, det är nog dags att ta kväll, slå på tv´n o mysa med kisse på magen. E´faktiskt lite trött nu efter helgens eskapader. Wake me up följer mig och imorgon är en ny dag med nya utmaningar, men dagen börjar tidigare än den gjort på tre veckor, luv it//fridens

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards