luvcatz

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

#samtal

Av luvcatz - 15 juli 2013 23:12

Samtal, vaknade imorse med att bli väckt av telefonen. Första dagen på semestern, den gick fort. Eftersom det inte var så fint väder så har jag städat, polishen åkte fram så nu doftar lägenheten som en färsk citrusblomma :) Det var välbehövligt, men det är saker som jag valt att lägga åt sidan för att ha tid att ha ett liv, I guess. Vardagsdammsugning och skura golv gör vi ju varje vecka, men att sortera böcker, torka rent och diska varje porslinsvas eller ljushållare, det gör jag ju inte för ofta. ;/ Jag har dock av platsbrist nästan mest praktiska saker i bokhyllan, men en o annan marimekko skål står o samlar damm.


Grabben från Alaska kom hem sent igår från Eurotour, han hade med sig Shohei från Japan, en artig ung man som jag träffat några gånger, han åker hem till på Onsdag. Han var lite ledsen över det, som de är, studenterna när det är dags att åka hem till sitt igen. Det kändes fint att få träffat honom en sista gång och samtidigt skönt att få hem min "låneson". De har sett och upplevt Europa, jag tror han räknade upp tolv länder på en tre veckors bussresa. Bäst hade varit Italien, det mest känsliga hade varit Polen, eftersom de hade gått i Auschwich och Birkenau. Häftigast var nog Paris och vackrast Österrike. Vilken resa, han var helt slut o idag har han börjat packa, för imorron kväll ska jag köra över honom till sin första värdfamilj han ska bo hos en vecka innan han åker hem.   

Samtal, grabbens föräldrar ville skypa med grabben när han kom hem, jag lovade att förmedla det för innan han åkte på Eurotour så dog hans morfar, som varit sjuk en tid, och nu ringde de om att de måst ta bort familjens hund. -Är det inte så att en sorg sällan kommer ensam? Jag tycker så synd om grabben som inte kan krama sin familj så jag kramas och tjatar på om han är ok. Jo, det händer mycket när man är borta ett år.


Det var bra att det blev en städ och pack dag idag. Vi hade sill o färskpotatis till middag och det uppskattade han efter tre veckors friterad mat. Ok, Italien hade haft fantastiska pizzor och pasta, det var det bästa utöver allt friterad som var före och efter. 

Jag hade lagt in en "goaway" present på hans rum innan han kom hem och jag fick lite belgisk choklad. Han blev superglad och jag likaså, det är konstigt hur man kan lära känna personer och hitta det som de blir glada av.

Det blev lite känslosamt imorse när vi pratade om hur fort ett år går. Nåväl vi har en dag imorgon också, samt vi ska ha en "sista" familjemiddag imorgon och planera in hur vi ska ses nästa gång, vem vet det kanske blir i Alaska.... Potatisgratäng och nötkött är beställt, med bearniessås, det ska vi väl kunna ordna :)

  Samtal, har haft tre fina #samtal idag, jag känner mig förundrad över att jag har så fina och kloka människor omkring mig. Jag känner mig styrkt i mitt beslut mitt i livet och får så mycket gott på vägen, människor som bryr sig om andra människor och har ett intresse av att höra hur man mår. Att jag får fråga hur de mår. Att man får höra någon annans vardag, vad de tänkt göra men kanske inte hann idag, vad de skulle vilja göra, om det går och om det passar i tiden, ja det är mycket trevligt, jag går vidare med den vetskapen och det faktum som är att det e trevligare med telefon än att bara sitta vid fejjan.


Kände mig nästan lite ensam där ett tag så jag kollade två avsnitt på min bästa serie, orkar inte mer nu, har lämnat över tv´n till min försfödde o hans fina lilla tjej som kom hem skapligt idag, jag går o lägger mej med kattorna o ska drömma något härligt hoppas jag//fridens

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards