luvcatz

Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

#Semester :/

Av luvcatz - 14 juli 2013 14:20

Så, i fredags gick jag av inför semester. Tre veckor med ledighet, förhoppningsvis sol, vila, skratt och glädje :)

Jag slutade tre och plockade upp min väninna för vi skulle fira lite. Det blev en helkväll, sol på balkongen, god mat, skratt och allvar i våra diskussioner, uteställen, titta på folk och mer skratt. Det blev lite sent, så jag vaknade inte förrän kl elva dagen efter. Då vart det ju dags att börja göra sig iordning för Maiden konserten som jag hade bokat in. Full rulle, so to speak. Maiden var skitbra - häftig show men ljudet på arenan var inte bra, synd, verkligen synd för även Sabaton och Woodo six som var förband lät illa. Det är kanske meningen att det ska vara en sport arena. för något med akustiken är fel där inne. Men men - femtifem tusen fans kan inte ha fel, de är värda att se :)


Mina föräldrar ringde nyss från stugan. De har det varmt och fint, saknar oss men de tyckte nog att jag skulle ta det lugnt på mina tre veckor, inte stressa eller känna att jag måste åka till dem. Det är en tuff resa om man åker själv - (själv - inte ensam ;)), det tar ungefär ett dygn att komma fram till den finska Karelen.

Jag har inga förväntningar inför sommarsemestern, har inga tider att passa och har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra. Jag tänkte att jag skulle låta "projektledningen i min skalle" vila lite :) Carpe Diem helt enkelt. Idag så fångar jag dagen med att göra ingenting, kolla en serie jag tycker verkar vara bra, blogga, gosa med kattorna och göra det som jag orkar och känner för.


I lördags gick jag till en uteservering innan mina vännor skulle plocka upp mig för färden till Friends arena. Jag beställde en kall dryck och eftersom det var fullt på uteplatsen såg jag en äldre kvinna sitta ensam, så jag frågade om det gick bra att slå sig ner. Hon synade mig uppifrån och ner, log och sa, sätt dig du :) Nästan genast var det en lite berusad man vid bordet bredvis som kom fram och skulle syna min tatuering på mina barn som jag har på armen. Han sa att "- de där ögonen känner jag igen" - Vem är det? och pekade på min förstfödde. Hehe, jag tänkte att eftesom han såg mig i ögonen var det så han kände igen treårige sonen på armen. Vi brukar få höra hur lika vi är ;). Jag sa att han är tjugo år idag och du känner nog inte honom. Eller så har ni träffats eftersom vår lilla stad inte är så stor :) Han gav sig inte o didivderade lite till om han skulle känna honom, vi kom inte fram till något gemensamt, så han gick o satte sig med sina vännor. 

Damen tittade på mig och helt plötsligt började hon anförtro sig sitt livs sorg och sitt livs glädje. Det var så fint när jag såg hur det glittrade till i hennes ögon när hon berättade om sin son, att han var på väg till uteserveringen för att skjutsa hem henne, eftersom hon bodde på landet och bussarna gick för sällan. Hon berättade om sorgen när hennes sons far dog, hur hon ensam kämpat för att ge honom vad hon kunde och hur stolt hon var. Hon berättade om sin framtidstro, om sin ensamhet, om sin vardag om sin bästa väninna med inlevelse. Det var så stort för mig att känna det förtroendet av en främmande människa jag kanske aldrig ser igen. 


Jag känner lycka, jag känner glädje att finnas till. Jag har skrattat och gråtit om vartannat denna helg. Mitt eget jag börjar komma tillbaka - låter flummigt, jag vet, men jag känner mig själv och vågar låta känslor flöda. För var dag som går känner jag mig mer äkta. Det var ett tag sen som jag hade tid att bara vara jag! - Najs, jag gillar det!


Ska hämta hem hjärtat denna vecka, det är stort. Har köpt hem lite av både finska och svenska läckerheter som hör till mina mixade smörgåsbord. Vi har öppet hus här den dagen hon kommer för det är så många som vill komma hit och bara få krama henne, se henne, jag vill ju påstå att hon mognat så enormt mycket och växt upp till en riktig skönhet. Så får ju mammor känna   


Telefonen har gått varm denna förmiddag, nu ska jag nog återgå till min serie, den blir bara bättre o bättre för var avsnitt jag ser, kattorna ligger så avslappnat runt mig och jag känner för att göra som dem - zlappa lite//fridens

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards