luvcatz

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

I´m okey.....

Av luvcatz - 16 mars 2013 12:31

Ibland får man ju frågan om hur det är, hur man mår, så svarar man av slentrian - Jo, tack det är ok, huvudet upp och fötterna ner ;P

Det tycker jag är ett bra svar, det är ok.


Min älskling råkar vara en av de ensammaste, självvalt förstås, personerna jag känner. Går och väntar dag ut och dag in på lyckan, säger jämt att det är ok eller han e trött. Men ha rinte förstått (enligt mig) att man måste hitta lyckan i sig själv. Det är ingen som kommer och delar ut en bit lycka för att "jämna ut" orättvisorna här i världen.

Hur djävligt man har haft det under sin uppväxt, skoltid, i ett misslyckat äktenskap så kan det inte bero på andra att man känner sig misslyckad. Det finns inte ursäkter för allt.............. Jag blir personligen alldeles utmattad av sådana människor, de stjäl så mycket energi och är i mina ögon egocentriska.


Hmmm tänker ni då, varför är du tillsammans med en sån? Ja, jag tror jag är i ett ok stadium - dvs jag är någorlunda nöjd med tillvaron, är någorlunda nöjd med jobbet, är någorlunda nöjd med boendet, är någorlunda nöjd med mig själv, är någorlunda nöjd med mina vänner, är någorlunda nöjd med bilen..... Det är inte förrän jag kommer till djupet, blir av med jobb, bostad eller barn som jag verkligen skulle behöva ta tag i mitt liv och verkligen förverkliga mig själv.

Jag kommer inte ur mitt ok stadie, hur kan jag tro att min älskling själv ska komma ur sitt "olycklig" stadie. Jag gör han en björntjänst antagligen som låter han vara en energitjuv hos mig, en falsk verklighet som ingen av oss orkar ta itu med nu....


VI får se om jag eller älsklingen samlar energi på vår resa till solen och orkar vara något annat än ok när vi kommer hem. Vem vet det kanske öppnar upp till den bästa sommaren ever som vi får ha, kanske var och en för sig eller en helt fantastisk samvaro......


"Det är endast din väg!

Andra kan gå med dig

Men ingen kan gå åt dig!//fridens

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards